Hódító útra indulnak a villanyautók, árcsökkenés jöhet

Hódító útra indulnak a villanyautók, árcsökkenés jöhet

Még világszerte kevés van az elektromos autókból, de egyre népszerűbbek lesznek, ahogy az automatizált járművek elterjedése is biztosra vehető – olvasható a Magyar Lízingszövetség összeállításában. E szerint a jövőben az áruk tovább csökkenhet, 2030-ban pedig már az autók közel 50 százaléka alternatív hajtású lehet.

Jelentősen nőtt 2017-ben Európában a tisztán elektromos járművek piaca. Az Európai Autógyártók Szövetsége adatai szerint mintegy 217 ezer új, tisztán elektromos autó kelt el az uniós piacon, ami 39 százalékos emelkedésnek felel meg. Ugyanakkor az elektromos autók részesedése az uniós autópiacon marginális. Ez részben azzal magyarázható, hogy a tisztán elektromos autók hatótávolsága még elmarad a hagyományos autókétól, ezzel összefüggésben az áramkúthálózat is hiányos. A növekedés azonban folytatódik a jövőben az autógyártók fejlesztései, az akkumulátorok kapacitásának növekedése, valamint az áramkúthálózatok bővítése miatt – tájékoztatott ki a Magyar Lízingszövetség az elektromobilitásról szóló workshopján.

Áramkutak, lehetőségek, kockázatok, környezeti kérdések

Elhangzott, hogy a magyar kormány fontos területnek tekinti az elektromos közlekedés térhódítását, ezért különböző direkt és indirekt ösztönző intézkedések segítségével próbálja annak terjedését előmozdítani. Folyamatban van az állami támogatással igénybe vehető töltőtelepítési program, és az elektromos gépjárművek beszerzését és lízingjét támogató pályázat. Ez utóbbiban a lízingcégek is szerepet vállalnak, hiszen az így forgalomba kerülő autók mintegy fele finanszírozott.

Szalay Zsolt, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépjárműtechnológiai Tanszékének vezetője az elektromos autókról elmondta, hogy bár lokálisan nincs károsanyag-kibocsátásuk, de a teljes életciklust tekintve (azaz a gyártástól kezdve) ezek a járművek is terhelik a környezetet. Példaként elmondta, hogy a szénerőművekkel termelt árammal hajtott elektromos autónál akár kilométerenként 200 gramm lehet a szén-dioxid-kibocsátás, miközben a szélerőművekkel termelt áram esetén ez mindössze két gramm. Egy belső égésű motornál ugyanez az érték 158 gramm.


Hódító útra indulnak a villanyautók, árcsökkenés jöhet
Magyar fejlesztésű önvezető autó (Fotó: MTI)

Forrás: hirado.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük